01 November 2010

kilat





Aku ni memang jenis malas mandi, suka je mandi tapi malas. Sebab aku rasa aku tak busuk jadi tak perlulah mandi. Jimat air.

Jadi, aku selalu mandi bila dah lewat, lagi-lagi kalau aku memang duk melangguk kat rumah je kan. Jadi aku rancang lah nak mandi tadi, tiba-tiba hujan yang disertai dengan kilat yang sabung menyabung.

Aku semacam fobia untuk mandi ketika itu. Aku rasa aku pernah terbaca bahaya mandi masa tengah kilat, silap silap boleh terkena saluran paip air, dan dalam keadaan telanjang bogel dipenuhi titisan-titisan air, badan akan disambar juga. pehhh. takut gak. ye tak?

Selain jangan mandi ketika kilat tu, janganlah guna telefon umah (landline) sebab possibilty disambar kilat tu sangat besar, member aku sendiri pernah kena. Tapi takda apa lah jadi, cuma tertangkap dan dia terus lepaskan telefon tu. Alhamdulillah selamat.

Yang duk bawah pokok ngan padang tu aku rasa semua pon tahu kan. Tetiba teringat video ni. Memang gila la weh.


note::berlari-lari dikejar penyengat, sendiri mau ingat


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...