22 January 2011

antara aku, dia dan orang ketiga

"Kita ada sesuatu yang ingin kita katakan pada seseorang, sesuatu yang benar, tapi tak terkata. Kerana kita tahu, dia bencikan kebenaran itu.

Dan kadang-kadang, kita dipaksa pula untuk mengatakan sesuatu. Tapi kita tidak mahu, kerana hanya akan melahirkan rasa sakit hati sendiri, tapi kita terpaksa luahkan juga, kerana di situlah kebenarannya. Lemahkan kita?"




Nama watak untuk Lisa dan Daniel dan Diana terpaksa ditukar untuk menjaga keaiban individu terlibat.

Aku suka kat Lisa. Aku penah luahkan perasaan aku pada Lisa, tapi Lisa reject. Lisa pula suka kat Daniel. Walaupun Lisa tak pernah cakap dia suka kat Daniel, tapi aku tahu. Jadi aku hanya berkawan baik dengan Lisa. Kata Lisa, Daniel merupakan seorang yang baik hati.

Tapi aku tahu, Daniel bukan seorang yang baik. Semenjak kecil, aku telah berkawan dengan Daniel. Luar dan dalam, aku lebih kenal Daniel dari orang lain. Kerana sayangkan Lisa, aku tidak mahu Lisa dipermainkan oleh Daniel. Malangnya, aku tak boleh bagitau Lisa tentang sifat sebenar Daniel. Aku tak mahu Lisa berfikiran negatif terhadapnya. Seperti cerita-cerita Melayu yang lain, aku merupakan hero cerita yang hanya melihat dari jauh Lisa gembira bersama dengan Daniel.

Seperti yang kita sedia tahu, Daniel merupakan watak jahat. Kerana merasa sakit hati dengan keakraban aku dengan Lisa, Daniel telah melakukan sesuatu yang merosakkan hubungan baik antara kami. Kini, Lisa sangat bencikan aku. Terpinga-pinga dan tidak sempat untuk menjelaskan hal sebenar, aku ditinggalkan Lisa begitu sahaja. Aku yang kecewa, mengharungi hari-hari ku dengan melakukan kerja-kerja kampung dengan hati yang sangat sedih.

Pada suatu hari, Lisa terdengar perbualan antara Daniel dengan rakan-rakannya tentang hubungan sulit Daniel dengan seorang gadis. Untuk mendapatkan kepastian, Lisa cuba berhubung dengan aku dan cuba untuk mendapatkan cerita sebenar tentang Daniel. Sekali lagi, aku tidak dapat untuk memberitahu tentang sikap Daniel yang suka mempermainkan perempuan. Untuk melindungi Lisa, aku hanya mampu berpesan, "Jagalah diri, jaga peribadi."

Aku mendapat peluang sambung belajar di Kuantan. Dengan perasaan hiba, aku melangkah ke Kuantan dengan harapan aku dapat melupakan kisah sedih ku di kampung. Di sana, aku berusaha untuk sibukkan diri dengan bermacam-macam aktiviti supaya lebih cepat dapat lupakan Lisa.

Dan di tempat belajar itu jugalah, aku bertemu dengan Diana. Tanpa pengetahuan aku, Diana merupakan seorang pisau cukur yang cukup terkenal di kalangan orang-orang kenamaan. Dengan kecantikannya yang hampir sempurna, Diana cuba untuk menggoda aku.

.

.

.

.

Baiklah. Sebenarnya, aku tengah bosan ni. Tak tau nak buat mende malam ni. Ada cara lain lagi tak nak hilangkan bosan selain dari menaip?

Kah kah kah!! Mesti korang orang hampa, kan?




Aku pon tak tau nak wat ending ape cite yang aku tulis ni. Kalau aku terus merepek mesti lima hari lima malam pon tak habes. So, cerita kat atas takde kena mengena dengan diri aku ataupun sesiapa. Sekadar nak menghilangkan bosan je. kehkeh



note::ada tak cara lain nak ilangkan bosan?


10 comments:

Orked Desa said...

muahaha...klaka...mungkin ending dier leh jd diana lak kene kikis sbb jatuh cinta dgn kg boy...muahaha...

iKhRam said...

sgt hampa.. citer la ending die cam ne cepat2 k? hahaha

aqim said...

huahua...oklah..

Anonymous said...

oit...
ske sgt merpek...
gauk ko bosan ea???
huahua...

amaraizat said...

orked::haha.pandai la awk teka kan. nnt saya smbung penulisan saya ni

amaraizat said...

aqim::haha. tertipu ke?

amaraizat said...

anonymous::haha. bosan weh.

noona apple said...

adoi! punye lah aku excited nak baca weh! siottt

amaraizat said...

noona::hahha. tertipu ke kak?

alin linda said...

bende ni prnah jd pd sy suatu masa dulu....
disebabkan ini la sy xnk smbung belajar kat melaka sbb xnk terus pndng and ingatkan kisah sedih 2....
even smpai sekarang pun bende 2 slalu terbayang2 tiap kali terjumpa...
manusia mmg hnya pndang pd rupa...
tp xpe la... allah ada jdkan yg terbaik utkku....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...