28 December 2010

beza yg ketara antara amaraizat dan lisasurihani

Sememangnya lelaki macam aku dan wanita macam cik awek lisa surihani dua makhluk Tuhan yang berbeza. Bukan saja dari segi fizikal, tapi dalam pemikiran ni jugak. Hal-hal macam ni lah yang membuatkan lelaki dan wanita saling melengkapi, macam aku dan cik awek lisa surihani. Ok, itu tipu. Namun, sebelum kita saling melengkapi mari kita selidik apakah yang membuatkan kaum adam dan hawa ni begitu berbeza.


Jom mulakan sesi penyelidikan. woot woot


1. NAMA
Kalau Lisa Surihani, Baizura Kahar dan Raja Farah kuar makan, diorang tetap akan memanggil Lisa, Baizura dan Farah diantara sesama mereka.
Jika Amar Aizat, Aaron Aziz dan Kamal Adli kuar makan pulak, diorang akan memanggil boroi la, raksasa la, hitam legam la, panau la diantara mereka. Macam-macam nama ejekan kuar.


2. MAKAN KAT LUAR
Bila dapat bayaran bil, Lisa, Baizura dan Farah akan mengeluarkan duit cukup-cukup dengan jumlah bil tu. Siap kuar syiling lima sen
Kalau Amar, Aaron dan Kamal dapat bil pulak, diorang akan keluarkan RM10.00 sorang walaupun jumlahnya berharga RM 25.45. Takde antara diorang yang akan mengeluarkan jumlah sen tersebut.


3. DUIT
Lelaki akan bayar berapa sekalipun duit kalau benda tu jadi idaman hati. Even mahal, tapi kami mementingkan kualiti dari harga.
Wanita pulak sanggup keluarkan duit dengan banyak bila shopping. Tapi diorang akan bayar lebih dan bukan pada barang yang mereka inginkan pon. Hal ni terjadi bila berlakunya YES. Apa itu? Year End Sale laaa kak limah oi


4. BILIK AIR
Lelaki hanya mempunyai lima barang je dalam bilik air mereka iaitu berus gigi, pencukur, krim pencukur, sabun buku dan juga tuala mandi.
Wanita pula secara puratanya mempunyai hampir 315 barang di dalam bilik air diorang. Sampaikan suami/ayah mereka sendiri pon tak tau apa barang tersebut dan tujuannya.


5. PERTENGKARAN
Wanita ni selalu ade je kata-kata akhir selepas sesuatu pertengkaran berlaku. Ala, kira macam kesimpulan kepada pergaduhan tu la.
Lelaki pula, selalu menambah kata-kata akhir wanita itu. Last-last, kata-kata itu yang akan jadi topik baru untuk diorang bertengkar. hahha.


6. KUCING
Wanita cukup suka dan sayangkan haiwan kesayangan Rasulullah ni.
Lelaki? Diorang akan cakap yang diorang sayangkan kucing tapi kalau wanita takde time tu, tak pasal-pasal kucing tu akan makan penyepak kaki saiz 8. Ye tak? ish ish


7.  MASA HADAPAN
Seorang wanita akan risaukan masa depannya sampai diorang dapat suami.
Seorang lelaki tak pernah merisaukan masa depannya sampai diorang dapat sorang isteri.


8. KEJAYAAN
Seorang lelaki yang berjaya dapat membuat duit dengan jayanya untuk dibelanjakan kepada isterinya.
Seorang wanita dikatakan berjaya apabila mendapat lelaki seperti diatas ni!


9. PERKAHWINAN
Seorang wanita berkahwin dengan lelaki dan mengharapkan lelaki itu boleh berubah tetapi malangnya takkan ade perubahan.
Seorang lelaki berkahwin dengan wanita dan mengharapkan wanita itu tidak berubah tetapi malangnya si dia akan berubah. Agak-agak berubah ape tu? berat badan kot. keh keh


10. BERGAYA
Seorang yang bernama wanita akan bergaya bila diorang kuar shopping, buang sampah kat luar rumah, amik surat kat post box dan jugak ketika tangok tv.
Lelaki pulak akan bergaya kat majlis perkahwinannya dan juga majlis pengebumian.


11. SIFAT SEMULAJADI
Seorang lelaki bila bangun pagi, rupa diorang semua sama macam waktu petang dan jugak sebelum tidur. Gaya kami sama saja. Sebab kami simple tapi macho
Seorang wanita pulak cantik rupanya bila keluar waktu pagi, petang dan malam. Kalau mereka bangun tidur? Huh! Menakutkan. Macam hantu kak limah.


Jadi, secara kesimpulannya lelaki dan wanita itu saling melengkapi. Sekian.


note::takde komen!


5 comments:

Unknown said...

lisa tetap lisa dan amar aizat tetap amar aizat..cewah ~

amaraizat said...

finaz::eh tak. lisa dan amar adalah satu hati yang sama. hahha

Unknown said...

mengapakah??hahhahaha

amaraizat said...

finaz::sebab bagai pinang dicopy paste. sama cantik. sama padan. sama hensem. ok, itu tipu

Unknown said...

tak tipu..auta je kan??hahahhaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...