25 December 2010

selagi masa belum terhenti



Pejam celik, pejam celik dah pon nak masuk bulan Januari tahun 2011. Terlalu pantas masa berlalu. Kalau berjalan terkedek-kedek memang sah kita akan ketinggalan. Zaman sekarang, semua nak berlumba-lumba ke hadapan, cari tempat kukuh dan selamat la konon. Ye tak? Jika kita lambat melangkah, mesti akan ketinggalan ke belakang. Orang lain melangkah 10 tapak ke depan, kita baru terkial-kial melompat setapak. 


Jangan macam tu la. Kita sebagai sorang remaja, sudah pasti kita antara barisan hadapan yang bakal memimpin generasi akan datang. Berhentilah berangan-angan ibarat Mat Jenin dan usah omong kosong semata-mata. Kini tibalah masanya untuk kita terus melangkah dengan penuh agresif ke arah matlamat yang positif. Selagi masa tu belum terhenti, selagi masih bernafas, selagi punya kudrat..selagi itulah perjuangan perlu diteruskan. Biarpun pelbagai onak liku dan cabaran yang mendatang, jadikan ia sebagai semangat untuk kita terus memacu kejayaan. cehhh aku cakap dah macam ahli politik pulak ha.


Macam mana pon, tak sume yang kita usahakan tu akan berjaya. Jangan terlupa, kalau hari ni kita berjaya, jangan ingat esok atau lusa kita akan berjaya gak. Apa pun, gagal hari ni tak semestinya gagal selamanya. Apa yang penting jangan berhenti berusaha, berdoa dan selebihnya bertawakal la.


So, menjengah ke 2011 ni sebelum terlambat marilah kita bersama-sama untuk buat check list ape yang kita tak dapat buat pada 2010 ni dan apa yang kita nak buat 2011 nanti. Macam biasa la, bila nak mulanya tahun baru setiap dari kita mesti nak buat azam baru. Aku pon selalu gak buat. Tapi, hahha tak semuanya azam tu akan mencapai targetnya.


Apa yang aku harapkan untuk 2011 ni akan lebih baik berbanding 2010. Aku belum lagi nak buat azam. Tunggulah esok ke lusa ke aku buat la. Entri ni aku buat untuk mengingatkan kat kita semua yang 2010 bakal meninggalkan kita. Segala yang baik itu kita jadikan panduan dan yang buruk itu sebagai sempadan. 


Aku pun ade rancangan aku sendiri untuk 2011 ni. Aku ngat nak melansungkan pertunangan dengan cik awek Lisa Surihani la. Agak-agak tarikh 09.10.11 ni cun tak? hahha


note::kadang-kadang boleh berangan tapi biarlah berpada-pada


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...