04 October 2010

melayu ke kita?



Ada orang cakap pada aku yang aku ni kurang Melayu. Orang itu berbangsa Melayu, walaupun rambutnya berwarna karat. Aku tahu warna karat itu bukan semulajadi. Aku yakin.
Rambut aku hitam.

Aku tak tahu apa itu Melayu sebenarnya. Aku rasa kadang-kadang ramai orang yang keliru antara bangsa dan agama. Melayu dan Islam.

Kalau dia kata aku kurang Islamik, aku boleh terima (walaupun tak bangga). Tapi bila dia kata aku kurang Melayu.. aku jadi kurang pasti.

Tapi ada satu perkara yang boleh bantu aku untuk pastikan. Perkara ini akan dipersetujui oleh orang-orang yang mengenali aku.

Jika kamu membuat temujanji dengan aku pada jam 2 petang, aku akan tiba dengan muka tersenyum pada jam 5.30 petang.

Tak cukup Melayu ke tu?



note::kenapa selalu ade ungkapan JANJI MELAYU??


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...