20 March 2012

wasiat dari aku untuk insan bergelar kawan



kawan-kawan..
kalau satu hari nanti aku pergi..
jauh dari sini
ampunkan la dosa aku
maafkan la kesalahan aku.

kawan-kawan..
kalau satu hari nanti aku hilang dari sisimu
janganlah kau lupakan aku
tak perlu kau mengukir arca memperingatiku
tak perlu kau membuat lagu menyebut namaku
cukuplah, cukuplah sekadar kau mengimbas kebaikanku
dan bersedekah doa untukku.

kawan-kawan..
kalau satu hari nanti aku hilang dari dunia ini
bantulah aku
kurangkan siksa kuburku
sedekahkan la Alfatihah untuk ku.

kawan-kawan..
bila aku tak mampu melihat lagi
bantulah aku,
iringlah aku dalam doa mu
permudahkan la urusanku
ampunilah aku.

aku bukan para nabi, para rasul
maksum dan terpelihara
aku bukan malaikat,
tak bernafsu dan tak berdosa.

aku hanya seorang laki-laki

laki-laki yang kerap melakukan dosa.


maafkan aku.


muhammad amar aizat abdullah
4.00 pm
20 Mac 2012
kolej kediaman 2, ump


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...