11 November 2011

tak! 11.11.11 langsung takda makna

sebab bagi guwa 13.11.11 lagi bermakna.


kenapa?


sebab classmate guwa waktu ngaji diploma dulu kawen pada tarikh ni woi. alhamdulillah. memang guwa tak sangka la yang beliau akan mendapat jodoh secepat ini. dulu time belajar sama je dengan guwa. selekeh2, pegi kelas baju tak iron, lepastu kalau bab makan lima nam pinggan. tapi tu suma kisah dulu bhai.


sekarang, lagi dua hari je beliau akan meninggalkan status anak dara dan menjadi seorang isteri. apa pun, bagi pihak guwa, ingin merakamkan setinggi tinggi ucapan tahniah kepada beliau dan diharapkan perkahwinan mereka kekal hingga ke akhir hayat.


tahniah Kak Kiah!


kad kawen yang serba kehijauan
tapi guwa tak tau ni motip cintakan alam sekitar 
atau parti pas ni. keh keh



bakal pengantin
brader anis dan sister zawani

Bismillahirrahmanirrahim..
Ya Allah Ya Rahman,
Semaikanlah di atas kedua pengantin perasaan kasih sayang. Tunjukkanlah kepada keduanya jalan petunjuk dan taqwa. Lanjutkan umur keduanya di dalam kehidupan bahagia dan menggembirakan. Sentiasa dalam ketenangan dan lapang dada. Himpunkanlah di antara keduanya persefahaman dan kemesraan, dan jadikanlah hidup keduanya sentiasa merasa Qana‘ah (kecukupan) dan terpelihara dari segala godaan. Kurniakanlah Ya Allah! Kepada keduanya keturunan yang soleh dan solehah. Limpahkanlah Ya Allah! Keduanya nikmat yang berkat.  Luaskanlah kepada keduanya pintu rezeki. Peliharalah keduanya dan lindungilah Ya Allah dari fitnah-fitnah hidup. Jauhilah keduanya perangai buruk dan kurniakanlah keduanya peliharaan Mu dan keredha Mu Ya Allah. Amin..



p/s: selamat pengantin baru. agak agak nanti kalau dapat anak lelaki letak la nama muhammad amar aizat bin anis. keh keh



1 comment:

ann said...

ko bila lagi?.
tak rasa tercabar ke?.
hahahaha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...