26 April 2012

hidup kat dunia ni kalau baik sangat, pun salah juga.


hidup kat dunia ni kalau baik sangat, pun salah juga. 


ok guwa bagi contoh. guwa ada sebijik tembikai. nak di bagi ke 16 orang memang sangat susah untuk berlaku adil. kadang-kadang, pisau tu tumpul untuk potong tembikai tersebut ikut ukuran yang sangat tepat. kalau salah potong nanti, terlebih. secara tak langsung dah dianggap berat sebelah.


oleh yang demikian, baik simpan je tembikai tu. makan dalam bilik sorang-sorang. siapa pun tak tau. dan takde yang akan terasa hati dan sakit hati. sebab manusia ini mempunyai sifat hasad dengki sejak dari azali lagi. itu fakta. yang membezakan ialah banyak atau tak sifat tu dalam diri.


kesimpulannya, ya. bukan senang untuk memuaskan hati semua orang. sekian




1 comment:

wanda said...

sangat2 setuju !! mmg lumrah manusia..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...